Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAshlock, Robert B.
TitelUse of Informal Language when Introducing Concepts.
QuelleIn: Focus on Learning Problems in Mathematics, 9 (1987) 3, S.31-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Classroom Communication; Cognitive Structures; Discourse Analysis; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Language Patterns; Learning Processes; Mathematical Concepts; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Misconceptions; Verbal Communication
AbstractFocuses on the language used by elementary mathematics teachers and its relationship to students' understanding of mathematical concepts, as well as their misconceptions. Describes eight situations in which the use of precise, formal mathematical terms could be replaced by informal language, particularly when introducing new concepts. (TW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: